torsdag 17 maj 2018

Dagbok för alla mina fans //Helt ute

                                                                         Dagbok 
                                       för alla mina fans 
                                           Helt Ute 


Boktitel:Boken heter "Helt Ute" och är en del av "serien" "dagbok för alla mina fans".

Författare: Den som skrivit boken heter Jeff Kinney.

Jag valde att läsa den bok för att: Jag har lästnästan alla andra i denna "serien" och därför tänkte jag att den kanske var lika bar som de andra.

Boken handlar om: En kille heter Greg men som ofta får problem.
Baksidan:"Livet var bättre på den gamla goda tiden" Så säger alla vuxna runt Greg men han tvivlar. Han älskar de moderna livets bekvämligheter och att inte tänka sig en tillvaro utan våtservetter. Men när hela stan loggar ut för en helg, passar Greg och Rowley på att utnyttja läget. Nu är så många flanerar förbi, de går sådär...
Och när Greg dessutom tvingas leva som för i tiden, på skolans läger, känner han sig helt ute. Inte nog med att all elektronik  är förbjude, den enda duschen drivs med handkraft. HUR SKA GREG ÖVERLEVA ?

De som var bra med boken var:att de är ganska mycket beskrivningar om hur miljön runt om honom ser ut. Och man/jag får ganska lätt upp bilder i huvudet.

De som var dåligt med boken var:att lite mycket bilder och lite text men så skriver man väll i en dagbok.

Övrigt:Denna bok är ej från biblioteket men jag skulle gärna vela att den beställs!

Denna bok passar: Boken passar de som är från 9/8-12/13 år gamla för att de kan var svårt att förstå vad man läser ifall man är 5-7 år.

Betyg: 4/5

Boktipsare:Milly Vanilly
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar