onsdag 10 maj 2017

RUM 213


                                           Rum 213

jag har läst rum 213 jag tycker den var jätte bra. Den handlar om tre tjejer som heter meja Bea och Elvira. De är på ett kollo. Och ska bo i rum 213. Det rum används inte längre för att det spökar där. Efter några nätter får de veta vad spöket heter. Det heter MEBEL. På nätterna händer flera konstiga saker. A jag tycker den var jätte bra. Författaren Ingelin Angerborn. Boken är skriven på svenska. Och jag skulle säja att man kanske skulle vara 7-15 år om man skulle vilja läsa denna. Jag är 10 Men snart 11. Det har också kommit en film om boken som heter Rum 213. Och en fortsättning av boken finns också den heter sal 305. Om jag skulle ge rum 213 betyg skulle den få 1000. JAG TROR FAKTISKT ATT DETTA ÄR DEN BÄSTA BOK JAG LÄST   


                                                             Detta står på baksidan 

                                                 Den här natten vaknade både Meja och jag av Beas
                                                 skrämmande skrik. Hon satt i sin säng med kudden
                                                 hårt tryckt mot ansikte.
                                                  -Du drömmer bara, viskade jag. Här är det ingenting.
                                                  Bea skakade på huvudet bakom kudden.
                                                  -Det var ingen dröm, sa hon tyst. Jag såg henne, på 
                                                  riktigt. 

                                                   Varför händer det så konstiga grejer i rum 213?
                                                   Rummet som Meja,Bea och Elvira delar på kollot.
                                                   Varför försvinner deras saker på nätterna?
                                                    Och vem är den vitklädda flickan (Mebel) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar